+371 67114284

Rail Baltica elektrifikācijas iepirkuma otrajai kārtai kvalificējušās trīs apvienības

Rail Baltica elektrifikācijas iepirkuma otrajai kārtai kvalificējušās trīs apvienības
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" enerģijas apgādes apakšsistēmas projektēšanas un būvniecības iepirkuma otrajai kārtai kvalificējušās trīs starptautiskas uzņēmumu apvienības.
Tās ir Spānijas "Cobelec "Rail Baltica"", uzņēmumu apvienība no Latvijas, Francijas un Polijas "Alstom-BMGS-GE-Torpol" un uzņēmumu apvienība no Francijas, Vācijas un Latvijas "STC Baltic Electrification", informē Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji.
"Cobelec "Rail Baltica"" sastāvā ir "Cobra Instalaciones y Servicios S.A." and "Elecnor Servicios y Proyectos S.A.U.". "Alstom-BMGS-GE-Torpol" sastāvā ir AS "BMGS", SIA "Bombardier Transportation Baltics", "Alstom Transport S.A.", "GE Energy Power Conversion France SAS" un "Torpol S.A." un "STC Baltic Electrification" sastāvā ir AS "Colas Rail", "Siemens Mobility GmbH", "Siemens Mobility Oy Latvijas filiāle" un "TSO SAS".
Kā skaidro "RB Rail", šis tiek uzskatīts par lielāko dzelzceļa pārrobežu elektrifikācijas projektu Eiropā, jo elektrifikācijas dzelzceļa apakšsistēma tiks ieviesta konsolidēti visā 870 kilometru garajā "Rail Baltica" pamatlīnijā no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai un no Kauņas līdz Viļņai.
Iepirkuma otro kārtu plānots sākt nākamo mēnešu laikā ar mērķi parakstīt līgumu līdz 2023.gada beigām.
"RB Rail" 2021.gada pavasarī publiskā iepirkuma ietvaros noslēdza līgumu par inženiertehniskajiem pakalpojumiem "Rail Baltica" enerģijas apgādes apakšsistēmas izvietošanas sagatavošanai, iepirkumam un uzraudzībai, tostarp par enerģijas apgādes apakšsistēmas ieviešanas stratēģijas izveidi ar uzņēmumu apvienību "DB Engineering & consulting GmbH", "Idom consulting, engineering, architecture S.A.U." un "Italferr S.p.A.".
Projektēšanas un būvniecības iepirkumā ietvertas dzelzceļa vilces apakšstacijas, gaisvadu kontakttīkla sistēmu un enerģijas vadības sistēmu un citas komponentes, kas ir tieši saistītas ar enerģijas apakšsistēmu.
Eiropas Savienība līdzfinansēs līdz 85% no kopējām attiecināmajām izmaksām, izmantojot Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu (EISI), bet pārējo finansējumu piešķirs trīs Baltijas valstis - Igaunija, Latvija un Lietuva.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līnija "Rail Baltica" tiks atklāta secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.
Raksta pilno versiju var aaplūkot: https://www.db.lv/zinas/rail-baltica-elektrifikacijas-iepirkuma-otrajai-kartai-kvalificejusas-tris-apvienibas-510232
Search