PTAC šogad saņēmis 142 sūdzības par kredītu devēju rīcību
PTAC šogad saņēmis 142 sūdzības par kredītu devēju rīcību
Žanete Hāka
[email protected]
21.05.2009
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) līdz 20. maijam saņēmis 142 rakstveida personu iesniegumus par kredītu devēju rīcību un netaisnīgiem līguma nosacījumiem, šodien diskusijā par patērētāju tiesībām norādīja PTAC direktore Baiba Vītoliņa.
No tiem 120 bijuši iesniegumi par kredītiestādēm un to meitu uzņēmumiem, savukārt 22 iesniegumi bijuši par nebanku sektoru.
Tāpat PTAC saņēmis daudz e-pasta vēstules un telefona zvanus par šiem jautājumiem. Visvairāk iesniegumu un telefona zvanu saņemts par procentu likmju paaugstināšanu, netaisnīgiem noteikumiem, rīcību, formālu iemeslu dēļ laužot līgumu, kā arī personām, kas nevar nokārtot savas kredītsaistības.
Sūdzību skaits ievērojami palielinājies, jo pērn kopumā tika saņemti 106 iesniegumi, bet 2007. gadā – 34 iesniegumi par kreditēšanas līgumiem.
B. Vītoliņa norādīja, ka patērētājiem trūkst zināšanu par finanšu produktiem, piemēram, mainīgajām likmēm, tāpat secināts, ka kredīta devēji bieži vien nepietiekami izskaidro konkrēto finanšu produktu, kā arī pieņemtos lēmumus, piemēram, par procentu likmju paaugstināšanu. Tāpat līgumos tiek iekļauti netaisnīgi noteikumi un kredīta devēju prakse ir agresīva, kā arī netiek izskatīti patērētāju priekšlikumi atlikt kredītu atmaksas termiņu.
Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.db.lv/a/2009/05/21/PTAC_shogad_sanemis_142_su